Klantcase: De Groene Artisanen

Een Nederlandse cateraar welke iedere dag haar voordeel haalt uit het gecombineerde HR- en dataplatform van CateringManager.

De Groene Artisanen

Iedereen die kiest voor gezond en lekker eten inspireren en helpen wij met beeld, woord, receptuur, ingrediënten en producten. Elke dag gezond en lekker eten op kantoor is haalbaar. Dat is het motto van deze zelfstandige onderneming ‘De Groene Artisanen’.

Bij ‘De Groene Artisanen’ is men van mening dat er binnen bedrijven te weinig oog is voor gezonde voeding. Ook zouden wat hen betreft de ambachtelijke (biologische) streekproducten meer kansen mogen krijgen. Zie ‘De Groene Artisanen’ als een beweging die kiest voor een duurzame cateringoplossing tegen een gerechtvaardigde prijs.

De start met CateringManager

Gezond eten aanbieden op een positieve manier. Dat is de basis binnen ons bedrijf. Daarnaast houden wij ons natuurlijk ook bezig met het welzijn van onze medewerkers, de arbeidsproductiviteit en de voorraad. Om onze doelen te behalen maken wij al meer dan 4 jaar gebruik van het Staff Support platform, aldus Frank van Zomeren (Directeur/Eigenaar van De Groene Artisanen).

Bij de start van De Groene Artisanen hebben wij meerdere kassasystemen overgekocht van andere cateraars. Om die reden gingen wij in 2017 op zoek naar een pakket om de omzet en de kassa te koppelen aan één centraal backoffice systeem. Het uitgangspunt daarbij was dat we vanuit één systeem konden factureren en overzicht hadden van de behaalde omzet en de gemaakte kosten. Zeker in de beginperiode was het hebben van kassa-data van groot belang.

Na een aantal gesprekken met diverse aanbieders kwam Staff Support met het platform CateringManager naar voren als de beste oplossing. Met het platform CateringManager is het namelijk mogelijk om meerdere kassasystemen en administratiesystemen met elkaar te koppelen binnen één centraal platform. Het leek in eerste instantie onmogelijk. Maar alle verschillende kassasystemen zijn succesvol gekoppeld aan het Staff Support platform. Tot op de dag van vandaag kunnen we alle benodigde informatie terugvinden in één overzichtelijk dashboard.

Meerdere locaties

Het CateringManager platform is bijzonder geschikt voor cateraars die te maken hebben met meerdere locaties. Het platform is het enige systeem dat speciaal ontwikkeld is voor deze branche en was daarom vooraf al behoorlijk compleet ingericht. Hierdoor was het voor ons mogelijk om binnen een aantal dagen volledig operationeel te zijn op meerdere locaties. Ook biedt het systeem de meest inzichtelijke rapportages. In één oogopslag hebben wij inzicht in het verzuim, de verlofdagen en de arbeidsproductiviteit per medewerkers, vestiging of regio. Al deze informatie biedt ons de mogelijkheid om efficiënt te werken en persoonlijke aandacht te bieden aan de medewerkers waar het op dat moment nodig is.

Binnen onze organisatie werkt iedereen dagelijks met het platform CateringManager. Vanuit de directe kijkt men op macroniveau naar de meest belangrijke cijfers zoals arbeidsproductiviteit, brutowinstmarge, resultaat en het verzuim. Ook voorziet het systeem ons direct van een verjaardagsmelding van iedere medewerker binnen het bedrijf. Op die manier kunnen wij onze medewerkers persoonlijke aandacht bieden op het juiste moment.

De regiomanagers van De Groene Artisanen gebruiken het Cateringmanager platform om planningen te maken, de arbeidsproductiviteit te waarborgen en voor het goedkeuren van verlof aanvragen van medewerkers. Via de app of het systeem hebben de medewerkers inzicht in de planning voor de komende weken. Hierdoor kunnen zij zelf zien of het mogelijk is om vervolgens het verlof aan te vragen bij de regiomanager.

‘Een belangrijke extra tool is dat wij als directie een verjaardagsmelding ontvangen van iedere medewerker binnen ons bedrijf. Zo kunnen wij de persoonlijke aandacht bieden op het juiste moment.’

Toekomst

In de toekomst willen wij als De Groene Artisanen verder groeien in het aantal vestigingen en de medewekers. Dat heeft als gevolg dat wij de samenwerking met Staff Support zullen gaan uitbreiden. Naast nieuwe koppelingen zullen wij nog meer gaan inzetten op de ‘Inkoop’ module. Hier zullen wij in de toekomst gaan vragen om nieuwe functionaliteiten om deze module te optimaliseren.

Waardevolle partner

In de afgelopen jaren hebben wij op een scherpe en eerlijke manier samengewerkt met Staff Support. Problemen worden direct opgepakt en daarnaast is men altijd eerlijk over wat er speelt. Hierdoor is er een sterke vertrouwensband ontstaan die voor ons heel belangrijk is. Als ik het DNA van Staff Support zou moeten omschrijven dan zijn het de woorden ‘aandacht’ en ‘persoonlijk contact’ die dat het beste voor mij doen.

 

‘Als ik het DNA van Staff Support zou moeten omschrijven dan zijn het de woorden ‘aandacht’ en ‘persoonlijk contact’ die dat het beste voor mij doen.’

 

Wij zullen ook in de komende jaren zeker gebruik blijven maken van het Staff Support platform. Het platform zal dan ook centraal blijven binnen de organisatie. Ons doel is om ook alle andere systemen welke wij op dit moment nog los gebruiken te koppelen aan het platform wanneer de gelegenheid zich hiervoor aanbiedt. Wij raden iedere cateraar met meerdere vestigingen aan om te kijken naar hoe zij binnen de organisatie efficiënter kunnen gaan werken. Ik weet zeker dat men dan vervolgens vanzelf een keer uitkomt bij één van de platformen van Staff Support.

Meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Lees ook onze andere klantverhalen of onze modules voor meer inspiratie. Om meer te weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Wil je informatie over Staff Support als bedrijf? Bekijk dan de Over ons pagina.