Klantcase: De Klipper Zorg

De Klipper Zorg maakt als zorginstelling dagelijks gebruik van het platform van Staff Support.

De Klipper Zorg

De Klipper Zorg is een wooninitiatief voor mensen met een verstandelijke beperking. Zij bieden een beschermd leefklimaat. De professionele zorg en ondersteuning sluiten aan bij de manier waarop bewoners hun leven willen leven. De Klipper Zorg support de ontwikkeling van de bewoners.

De Klipper Zorg houdt de regie zo dicht mogelijk bij de bewoners zelf. Zo kunnen zij zelfstandig en toch beschermd leven, waarbij kwaliteit van leven voorop staat. De Klipper Zorg in Zutphen is persoonlijk en staat midden in de maatschappij.

Wat doet De Klipper Zorg?

De Klipper Zorg levert zorg en dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking. Dit doen wij voor 73 bewoners op drie locaties vanuit één zorgvisie, aldus Adrie Kemper. (Directeur, De Klipper Zorg) Adrie is als 17 jarige de verpleging in gegaan en is vanaf de basis begonnen. Hij heeft de studie Z-verpleging gevolgd met de focus op mensen met een beperking. Zodoende heeft hij zich in zijn carrière verder ontwikkeld en is nu aangekomen als directeur.

De visie van De Klipper Zorg is gebaseerd op het Relationeel CompetentieModel, (RCM) de kern van dit model is de bewoner. Wij kijken wat de vraag is van de bewoner en proberen te voorzien in deze behoefte. De relatie die de bewoner en professional hebben controleren we regelmatig op kwaliteit.

Het vertrekpunt van onze zorg is altijd de bewoner, met daarin de zeggenschap en de regie om het leven zo dicht mogelijk bij de bewoner te houden. Zodat de professional goede stappen kan maken richting de bewoner, er regie is op locatieniveau en zodat medewerkers snel met elkaar kunnen afstemmen en organiseren.

Welke uitdaging lag er in de organisatie?

Het eerste contact tussen de Klipperzorg en Staff Support werd tot stand gebracht door de salarisverwerker van de Klipperzorg, namelijk KAB-accountants.

Men was op zoek naar een partij die mee kon denken met de organisatie, een systeem kon bieden voor het beheer van het HRM deel, de planning, de urenregistratie en het verwerken van geregistreerde en goedgekeurde uren richting de salarisverwerker (KAB Accountants). Daarbij was ook de maandelijkse salarisverwerking een factor.

Het platform van Staff Support is een planningssysteem gebaseerd op horeca ondernemingen. Dit programma is speciaal voor ons aangepast om zo ook te kunnen dienen voor onze zorginstelling.

In het begin waren er veel elementen in het programma die verbeterd konden worden. Hier heeft Staff Support ons geweldig in voorzien, ook onder andere door veel trainingen te geven. Bert van den Oever heeft hier een grote vertaalslag gemaakt. Het moet uiteindelijk goed gebeuren, hoe maakt voor ons niet uit. Dit is met de software van Staff Support voor ons heel erg geslaagd.

In 2021 ging er iets mis met de salarisadministratie binnen het systeem. Uiteindelijk bleek dit in de koppeling met Unit4 niet goed te synchroniseren. Het is dan heel fijn om goede ondersteuning te krijgen vanuit Staff Support en om te zien dat dit soort problemen snel en accuraat worden opgelost.

‘Het moet uiteindelijk goed gebeuren, hoe maakt voor ons niet uit. Dit is met de software van Staff Support voor ons heel erg geslaagd.’

Toekomst

De samenwerking met Staff Support loopt nu al vele jaren erg goed. Het onderhouden en toerusten gaat goed. Elkaars taal leren begrijpen, dat is mooi gelukt. De supportafdeling van Staff Support reageert snel en passend, onze medewerkers zijn hier heel tevreden over. 

Binnen de organisatie van De Klipper Zorg werken er 10 tot 12 mensen dagelijks met de software en inmiddels vanuit 3 verschillende locaties (Klipper Zorg, ‘t Reesink en Leeuwerikstraat). Daarnaast hebben alle medewerkers inzicht in hun rooster en hun urenstatus, we zien ook dat het gebruik van de app nog steeds toeneemt.

We blijven in de toekomst zeker werken met het platform van Staff Support en hebben slechts een aantal kleine aanvragen openstaan om de software uit te breiden. Zo zouden we graag meer bevestigingen zien binnen de software, om zo de betrouwbaarheid van de invoer te waarborgen. 

Waardevolle partner

De huidige lijn met Staff Support zetten we door. Er is nu een unieke driehoeksverhouding tussen De Klipper Zorg, KAB Accountants en Staff Support. Deze driehoek willen we graag staande houden.

Wat ik Staff Support gun is dat er meerdere zorgpartijen gebruik gaan maken van dit fantastische programma. Wij zijn een organisatie die doen het op onze manier, maar er zijn meerdere manieren om dit te doen. Uiteindelijk kan dit je als organisatie rijker maken.

Het allerbelangrijkste van onze samenwerking is de openheid van mensen en de transparantie, dus alles moet op tafel. Openheid en eerlijkheid over zaken is en blijft de kern van onze relatie.

Meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Lees ook onze andere klantverhalen of onze modules voor meer inspiratie. Om meer te weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Wil je informatie over Staff Support als bedrijf? Bekijk dan de Over ons pagina.