Klantcase: Seabourne

Seabourne maakt als transportbedrijf dagelijks gebruik van het platform van Staff Support.

Seabourne Group

De Seabourne Group biedt een breed scala aan van diensten die kunnen worden afgestemd op uw wensen. Door middel van de speciaal geselecteerde partners bieden zij naast express en economy services ook de optie van lucht- en zeevracht en supply chain services aan. De expansie in 3PL heeft het voor hen mogelijk gemaakt om het volledige scala van logistieke diensten aan te bieden. Door een efficiënte manier van opslaan, beheren en rapporteren van de voorraad creëert Seabourne een duurzame relatie.

Daarnaast zijn er ook niche-gebieden die hen helpen om aan specialistische eisen te voldoen. Door veel succes en deskundige kennis op diverse gebieden zoals de levende visindustrie, kunst en veilingen, wijn, olie en gas, en borduurwerk biedt Seabourne een uitgebreide en betrouwbare service die kan worden toegepast voor elk project.

Wat doet Seabourne Group? 

Seabourne is logistiek dienstverlener en biedt one-stop-shopping aan voor al haar klanten, aldus Dennis Hendriks. (General Manager, Seabourne Group) Seabourne verstuurt pakketten, pallets en verzorgt opslag van goederen en opslag van pallets door de lucht en zee. Ook verzorgen wij mailings, catalogussen en andere zaken. 

Met welke uitdaging zat u voordat u bij Staff Support uit kwam?

De hoofdreden dat we bij Staff Support zijn uitgekomen is de planning en urenregistratie van verschillende afdelingen. Veel afdelingen hebben flexibele werktijden en Staff Support is één van de weinige systemen die hiermee kan werken. 

Voordat we met het systeem van Staff Support aan de slag gingen, hielden we de planning bij met een zelf ontworpen Excel bestand. Dit was verre van nauwkeurig en binnen zo’n grote organisatie op den duur ook niet meer controleerbaar. Met het nieuwe systeem creëren we meer efficiëntie, nauwkeurigheid en vooral tijdwinst.

Met onze kantoren in Nieuw Vennep, Rotterdam en in Eindhoven biedt het platform ons ook de mogelijkheid om voor meerdere vestigingen een sluitende planning te bieden.

Hoe bent u uitgekomen bij Staff Support?

Met onze interim HR medewerker hadden wij vorig jaar een doelstelling gesteld om over te gaan op een nieuw planningssysteem. Zij heeft toen meerdere bedrijven online benaderd en uit de 7 tools zijn jullie als beste naar voren gekomen. Dit kwam met name door de uitgebreide wensenlijst waarin Staff Support aan bijna alles kon voldoen. 

Bijna alle wensen en met name de verschillende variabelen zitten er in. De wensen sloten het beste aan en daarnaast wordt er een eerlijke maandelijkse vergoeding gevraagd. Het prijsverschil met andere aanbieders was beperkt, maar Staff bood hiervoor de beste (voor ons passende) oplossing.

Hoe is het project volgens u verlopen? Kijkt u tevreden hier op terug?

Het project is tot nu toe erg goed verlopen. We zitten nog in de implementatiefase en hebben door interne omstandigheden enkele weken vertraging opgelopen. Onze nieuwe Hr-medewerker is pas later aangesloten bij het project en met name daardoor duurt de implementatiefase iets langer dan we hadden gehoopt.

Hoeveel mensen binnen de organisatie werken er inmiddels met onze oplossing?

In totaal hebben we 160 medewerkers in Nederland en velen daarvan werken met de Staff app. We hebben diverse supervisors en afdelingshoofden, ongeveer 16 mensen in totaal die allemaal werken met het Staff platform.

Hoe heeft u de samenwerking met ons personeel ervaren? 

Tot nu toe als een erg goede samenwerking. Patrick is voor ons het aanspreekpunt en Bert is structureel en weet hoe implementaties gaan. Wij zijn erg tevreden.

Welke resultaten of voordelen ervaart u door de inzet van ons platform?

Het is nog iets te vroeg om dit volledig te kunnen beantwoorden. Het warehouse team en het avondteam zijn gewend dat de planning nu volledig automatisch gaat. Sommige afdelingen hebben nu nog het gevoel dat het een extra taak is via het nieuwe systeem.

Alle medewerkers krijgen op het einde van het jaar nu een overzicht van de planning, verloning en verzuim met één druk op de knop. Dit is een enorme tijdwinst die niet direct zichtbaar is voor iedereen. Daarnaast het natuurlijk fijn dat we geen Excel meer gebruiken voor de planning en deze nu veel nauwkeuriger is.

‘Go on set us a challenge.’

Is de uitdaging waar u mee zat in het begin volledig opgelost door Staff Support?

Op dit moment zitten we met het project nog in de implementatiefase. De pilotfase is volledig afgerond en voor ons succesvol verlopen. De kernteams en taken zijn verdeelt en we zijn nu overige teams aan het aanhaken met als aanspreekpunt één controle functie die de volledige implementatie vanuit onze kant begeleidt. 

Hoe ziet u de toekomst voor zich samen met Staff Support? 

We zien een goede toekomst tegemoet. Om die reden hebben wij ook een contract getekend voor de komende 3 jaar. We willen in de toekomst nog dat het platform gekoppeld word met Baker Tilly.

Ook zien we graag nog welke mogelijkheden er zijn voor de toekomst voor onze andere divisies, waaronder zeevracht en warehousing. We gaan er voor!

Meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Lees ook onze andere klantverhalen of onze modules voor meer inspiratie. Om meer te weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Wil je informatie over Staff Support als bedrijf? Bekijk dan de Over ons pagina.