Wat doet Seabourne Group?
Seabourne is logistiek dienstverlener en biedt one-stop-shopping aan voor al haar klanten, aldus Dennis Hendriks. (General Manager, Seabourne Group) Seabourne verstuurt pakketten, pallets en verzorgt opslag van goederen en opslag van pallets door de lucht en zee. Ook verzorgen wij mailings, catalogussen en andere zaken.
Met welke uitdaging zat u voordat u bij Staff Support uit kwam?
De hoofdreden dat we bij Staff Support zijn uitgekomen is de planning en urenregistratie van verschillende afdelingen. Veel afdelingen hebben flexibele werktijden en Staff Support is één van de weinige systemen die hiermee kan werken.
Voordat we met het systeem van Staff Support aan de slag gingen, hielden we de planning bij met een zelf ontworpen Excel bestand. Dit was verre van nauwkeurig en binnen zo’n grote organisatie op den duur ook niet meer controleerbaar. Met het nieuwe systeem creëren we meer efficiëntie, nauwkeurigheid en vooral tijdwinst.
Met onze kantoren in Nieuw Vennep, Rotterdam en in Eindhoven biedt het platform ons ook de mogelijkheid om voor meerdere vestigingen een sluitende planning te bieden.
Hoe bent u uitgekomen bij Staff Support?
Met onze interim HR medewerker hadden wij vorig jaar een doelstelling gesteld om over te gaan op een nieuw planningssysteem. Zij heeft toen meerdere bedrijven online benaderd en uit de 7 tools zijn jullie als beste naar voren gekomen. Dit kwam met name door de uitgebreide wensenlijst waarin Staff Support aan bijna alles kon voldoen.
Bijna alle wensen en met name de verschillende variabelen zitten er in. De wensen sloten het beste aan en daarnaast wordt er een eerlijke maandelijkse vergoeding gevraagd. Het prijsverschil met andere aanbieders was beperkt, maar Staff bood hiervoor de beste (voor ons passende) oplossing.
Hoe is het project volgens u verlopen? Kijkt u tevreden hier op terug?
Het project is tot nu toe erg goed verlopen. We zitten nog in de implementatiefase en hebben door interne omstandigheden enkele weken vertraging opgelopen. Onze nieuwe Hr-medewerker is pas later aangesloten bij het project en met name daardoor duurt de implementatiefase iets langer dan we hadden gehoopt.
Hoeveel mensen binnen de organisatie werken er inmiddels met onze oplossing?
In totaal hebben we 160 medewerkers in Nederland en velen daarvan werken met de Staff app. We hebben diverse supervisors en afdelingshoofden, ongeveer 16 mensen in totaal die allemaal werken met het Staff platform.
Hoe heeft u de samenwerking met ons personeel ervaren?
Tot nu toe als een erg goede samenwerking. Patrick is voor ons het aanspreekpunt en Bert is structureel en weet hoe implementaties gaan. Wij zijn erg tevreden.
Welke resultaten of voordelen ervaart u door de inzet van ons platform?
Het is nog iets te vroeg om dit volledig te kunnen beantwoorden. Het warehouse team en het avondteam zijn gewend dat de planning nu volledig automatisch gaat. Sommige afdelingen hebben nu nog het gevoel dat het een extra taak is via het nieuwe systeem.
Alle medewerkers krijgen op het einde van het jaar nu een overzicht van de planning, verloning en verzuim met één druk op de knop. Dit is een enorme tijdwinst die niet direct zichtbaar is voor iedereen. Daarnaast het natuurlijk fijn dat we geen Excel meer gebruiken voor de planning en deze nu veel nauwkeuriger is.
‘Go on set us a challenge.’