Release 2025.05

Hallo,

De maandelijkse release voor mei is live gegaan op 5 juni. Onderstaande wijzigingen en fixes kun je verwachten.

Nieuw en aangepast

508716 Afwijkende ondertekenaar in kunnen stellen bij met mergen en verzenden van bestanden
509096 Planning > Rooster Totaal: kolom Opmerking uitvraag toevoegen
512616 Mobiliteit 2.0 (Alleen de Instellingen pagina)
513533 Taken: Menu-item verplaatsen naar module Communicatie en informatie
497070 Taken > Taak stam: Correspondentie toevoegen
514606 Aanpassing API verzuim i.v.m. koppeling
515091 Start digitaal ondertekenen niet meer mogelijk wanneer al in behandeling
514691 BUG Mobiliteit: mobiliteitsrecord wordt onterechte aangemaakt
509029 Support > Mijn support: bijlagen kunnen downloaden en alleen Publiekelijk + extern tonen
518056 Urenregistratie medewerker: kolom werkschema verwijderen

Bugfixes

516419 BUG: Foutmelding bij verlof Aanvragen muteren
516453 BUG API: /Absence/MyBalancesOverview geeft verkeerde optelling totaal saldo
516540 BUG Verlof Totaal neemt opname TVT niet mee in eindsaldo
514473 BUG Signal Type “Einde contract datum” gaat onterecht af, medewerker is al uit dienst
517612 BUG Bestanden: Overzicht geeft geen resultaten meer

Uitgelicht

513533 Taken: Menu-item verplaatsen naar module Communicatie en informatie

We merken dat taken meer en meer aan relevantie toeneemt bij het borgen van processen. Of het nu gaat om onboarding van nieuwe medewerkers, het afhandelen van verzuimgevallen of de opvolging bij verjaardagen. We kennen allemaal de kracht van de signalen en met taken weet je ook zeker óf wat is afgesproken ook daadwerkelijk is gebeurd. Wel zo prettig.

508716 Afwijkende ondertekenaar in kunnen stellen bij met mergen en verzenden van bestanden

Steeds meer klanten weten de online signing tool te vinden. En terecht! Erg handig dat je vanuit de sollicitatieprocedure direct informatie kunt uitvragen, contracten kunt opmaken én deze direct online kunt laten tekenen.

Nog handiger is het dat je soms het online signing proces kunt starten, maar het laten tekenen van een contract door iemand anders kunt/moet laten verzorgen. Vanaf nu is dat dus mogelijk. Handig!

 

518056 Urenregistratie medewerker: kolom werkschema verwijderen

Van pagina Urenregistratie medewerker is de functionaliteit ‘Werkschema’ verwijderd. Dit houdt in dat zowel de kolom ‘Werkschema’ en de bijbehorende batch-mutatie knop niet meer aanwezig zijn op deze pagina. Voor veel gebruikers van deze pagina zorgde de kolom ‘Werkschema’ en de daarin getoonde waarden voor verwarring. Met name wanneer er spaaruren van toepassing zijn, zorgde deze kolom bij medewerkers voor onduidelijkheid aangezien de getoonde tijden visueel veranderen wanneer er een vrije dag geregistreerd wordt. In die gevallen rekent het systeem terug naar contracturen en wijzigt de waarde ‘Werkschema’ visueel in aantal contracturen. Omdat de pagina Urenregistratie medewerker met name bedoeld is voor gebruikersgroepen Medewerker en Afdelingsmanager, is besloten om de gebruikers een eenvoudige beeld te presenteren zonder complexe logica.

Op pagina Urenregistratie afdeling kun je wel gebruik maken van de functionaliteit ‘Werkschema’.